رفتن به محتوای اصلی

مطالعات بازار:
بخش مهمی از هر طرح امکان‌سنجی را مطالعات مربوط به بازار تشکیل می‌دهد، این بخش از مطالعات نیاز‌مند تخصص‌های ویژه‌ای است تا درنهایت میزان جذابیت مالی و اقتصادی یک فعالیت اقتصادی را تعیین نماید.
مطالعه بازار چیست؟
به فرایند تحلیل و ارزیابی کمی و کیفی بازار، مطالعه بازار گفته می‌شود، این ارزیابی و تحلیل‌ها می‌تواند در بخش‌های مختلفی ازجمله: حجم بازار، ارزش بازار، تحلیل مشتریان، مدل‌های خریدوفروش محصول، رقبا و بسیاری از مباحث آماری و اقتصادی دیگر ازجمله موانع ورود و قوانین و مقررات حاکم بر یک بازار خاص باشد.
به‌طورکلی هدف از انجام مطالعات بازار در چهارچوب مطالعات امکان‌سنجی، شفاف‌سازی موارد زیر برای سرمایه‌گذاران یک فعالیت اقتصادی خاص است:

۱- شناخت بازار هدف پیش روی محصول یا محصولات
۲- آیا بازار موردنظر ظرفیت ایجاد این کسب‌وکار جدید را دارد؟ اندازه بازار آن‌قدر بزرگ هست تا این فعالیت اقتصادی در بستر آن شکل گیرد؟
۳- مباحث آماری مرتبط با اجزای بازار شامل: رقبا، تولیدکنندگان، واردکنندگان، مشتریان، محصولات مشابه و بسیاری از مواردی ازاین‌دست چگونه است؟
۴- بازار هدف کجاست؟
۵- نیاز بازار دقیقاً چیست؟
۶- وضعیت رقبا چگونه است؟
۷- موانع ورود به این بازار چیست؟
۸- مقررات و قوانین حاکم بر یک بازار خاص چیست؟

گروه مهندسی آتین مدیکال آمادگی دارد به‌صورت تخصصی تحقیقات بازار مرتبط با تولید و یا واردات کلیه تجهیزات حوزه سلامت را انجام دهد. چنانچه علاقه‌مند به برگزاری جلسه مشاوره در این مورد هستید، از بخش مشاوره سایت نسبت به رزرو وقت اقدام نمایید.

Praesent commodo risus. neque. id amet, quis ipsum vulputate, leo. efficitur.