رفتن به محتوای اصلی

نیاز به بیزینس کوچینگ در تجهیزات پزشکی

بیزینس کوچینگ در تجهیزات پزشکی

در محیط بشدت پویای این روزهای صنعت سلامت برخی از شرکت‌ها متحمل زیان شده و برخی دیگر سودهای بسیاری را کسب کرده‌اند. به نظر شما بیزینس کوچینگ در تجهیزات پزشکی چقدر می‌تواند گره‌گشای کار شرکت‌ها باشد؟

ساختار سازمانی شرکت‌ها، زمینه فعالیت و پشتوانه‌های مالی عوامل ازجمله مهمی در موفقیت یا شکست شرکت‌های مهندسی پزشکی بودند اما هیچ‌کدام به‌اندازه مدیران توانمند، خلاق و چابک بر موفقیت سازمان تأثیر نگذاشته‌اند. این مدیران توانمند همان ناخداهایی هستند که توانایی هدایت کشتی شرکت‌ها در این روزهای بشدت طوفانی دریای تجهیزات پزشکی را داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های مدیران توانمند استفاده از خدمات کوچینگ و تدوین استراتژی در صورت احساس نیاز و یا مشاوره در بخش‌هایی از سازمان که حس می‌کنند برای بهینه‌تر شدن، نیاز به افراد باتجربه‌تر در آن زمینه تخصصی رادارند؛ مانند منابع انسانی، بازاریابی خلاقانه، مدیریت ریسک و…

در همین شرایط محیطی بازار است که بیزینس کوچینگ (Business Coaching) تبدیل به نیاز محسوسی شده است

بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچینگ یک رابطه خلاقانه و پویا میان کوچ و صاحب کسب‌وکار یا اعضای تیم او است به‌منظور رسیدن به نتایجی قابل ارزیابی که در همان اولین جلسه کوچینگ مشخص می‌شود. بیزینس کوچ به صاحب کسب‌وکار کمک می‌کند تا به درکی عمیق‌تر از توانمندی‌ها و نقاط قابل‌بهبود خود دست یابند، نسبت به اهداف شخصی و کسب‌وکارشان آگاهی و بصیرت بیشتری کسب کنند.

بیزینس کوچینگ در تجهیزات پزشکی یعنی پرسیدن سؤال‌های مناسب در یک‌لحظه مناسب به‌گونه‌ای که صاحب کسب‌وکار بتواند یک رهبر عالی باشد. بیزینس کوچینگ نه مشاوره است نه درمان نه منتورینگ، می‌توانید اطمینان داشته باشید که یک بیزینس کوچ خوب و حرفه‌ای قادر است مشکلات منحصربه‌فرد و سیستماتیک کسب‌و‌کار شما را شناسایی کند، اما چه کسی این توانایی را دارد که منتظر بماند تا شما خود به یک راهکار مناسب برسید و از همان ابتدا خودش راهکار و ایده‌هایش را پیشنهاد ندهد.

مهم‌ترین قانون یک کوچ حرفه‌ای:

صاحب کسب‌وکار تمامی عناصر لازم برای متحول ساختن کسب‌وکارش را دارد. یک بیزینس کوچ حرفه‌ای و تراز اول کنجکاوی و شهامت را باهم دارد. کنجکاوی برای زمانی که کوچ بخواهد ببیند چه مانعی راه پیشرفت سازمان را سد کرده است. به‌علاوه باید شهامت گفتن حقیقت را هم داشته باشد حتی اگر بداند گاهی اوقات هضم کردن این حقیقت برای صاحب کسب‌وکار کمی دشوار است. کوچ می‌تواند به شما کمک کند که ابتدا آنچه را باید تغییر دهید، تغییر دهید و سپس به تغییر دادن چیزهایی بپردازید که خود می‌خواهید تغییرشان دهید.

خیلی‌ها به‌اشتباه گمان می‌کنند که بیزینس کوچینگ فقط به درد کسب‌وکارهایی می‌خورد که با مشکل مواجه شده‌اند و برای عبور از بحران به کمک نیاز دارند. این در حالی است که بیزینس کوچینگ فضایی را فراهم می‌کند که صاحب کسب‌وکار بتواند چالش‌ها و مشکلات موجود را به فرصتی برای ارتقای عملکرد سازمانش تبدیل کند.

گروه مهندسی آتین مدیکال، با تکیه بر تجربه و تخصص اعضای خود آماده است علاقه‌مندان به ورود به فضای تولید تجهیزات حوزه سلامت را راهنمایی و تجربیات و دانش خود را در اختیار آنان قرار دهد.

جهت رزرو وقت جلسه مشاوره رایگان، می‌توانید از طریق بخش مشاوره وب‌سایت اقدام فرمایید.

منبع: Etarh

Donec pulvinar tristique ut ante. tempus quis, Donec Sed