رفتن به محتوای اصلی

مهاجرت از واردات به تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی!

در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت می‌کنید، با شرکت‌های خارجی شاخص و حتی گمنام تولیدکننده برای واردات تجهیزات پزشکی و اخذ نمایندگی فروش در ایران صحبت می‌کنید، هر بار می‌بینید فردی دیگر از ایران با آن شرکت قبل از شما به تفاهم رسیده است!

با سختی بسیار نمایندگی انحصاری یک محصول را به دست می‌آورید ولی می‌بینید آن محصول با همان برند از طرق دیگر هم وارد کشور می‌شود!

علیرغم بازار محدود کشور، وجود ده‌ها و شاید صدها رقیب واردکننده و بعضاً تولیدکننده برای محصول وارداتی شما باعث شده است سهم کوچکی از کیک بازار به دستتان برسد!

با تحمل مشقات بسیار زیاد، محصولی را وارد و به فروش رسانده‌اید و اکنون ماها و شاید چند سالی است در انتظار دریافت مبالغ خود از طرف مراکز درمانی هستید!

به بازار مصرف کشورهای همسایه نگاه می‌کنید و به این نکته فکر می‌کنید که این بازارها چه پتانسیل مناسبی برای خرید محصولات باکیفیت ایرانی دارند!

از محدودیت‌های روزافزون دولت و تغییر قوانین در مسیر واردات کالا به داخل کشور خسته شده‌اید!

صحبت از محدودیت‌های جدید در مسیر واردات و ورود گاه‌وبیگاه شرکت‌های خصوصی و دولتی به فضای تولید بعضی از محصولات وارداتی شما به همراه اخبار مربوط به تهدیدهای موجود بر سر راه برجام، فشارهای ذهنی زیادی را به شما وارد می‌کند!

شاید زمان آن رسیده است که از فضای واردات تجهیزات پزشکی به فضای تولید مهاجرت کنید …

بازار ایران با جمعیتی در حدود ۸۰ میلیون نفر در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، با شرایطی خاص روبروست که کمتر می‌توان مشابه آن را در کشوری دید. سهولت ارتباطات بین‌المللی و ورود افراد و شرکت‌های مختلف به فضای واردات، سهم هر یک از شرکت‌های واردکننده را کاهش داده است (این مورد حتی برای تجهیزات بسیار پیشرفته نیز صادق است). سیاست‌های کلی دولت بر مبنای حمایت از تولید داخلی و محدود نمودن واردات است. اجرای طرح تحول سلامت و اشکالات آن پرداخت‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی را با مشکل روبرو کرده است و …

با روند فعلی و دید بلند‌مدت، بازار ایران بازاری قابل ‌اتکا برای واردات بسیاری از محصولات حوزه سلامت نیست!

ورود به فضای تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز ساده نیست، تولید به‌مراتب سرمایه‌گذاری بالاتری را نسبت به واردات نیاز دارد، حمایت‌های دولتی از تولید هنوز کافی نیست، عدم وجود ثبات در موارد مختلف ازجمله نرخ ارز ریسک سرمایه‌گذاری را در این بخش افزایش می‌دهد و …، اما تجربه ثابت نموده است افراد یا شرکت‌هایی که برای سال‌های متمادی در فضای واردات محصولات حوزه‌های مختلف فعال بوده‌اند و به فضای تولید آن حوزه ورود پیدا کرده‌اند، به دلایل مختلف ازجمله وجود شناخت بهتر از بازار ایران و جهان، ارتباطات کاری قابل‌اتکا در فروش و …، نتیجه بهتری نسبت به افراد و شرکت‌هایی که در گام نخست به فضا تولید ورود پیداکرده‌اند، گرفته‌اند.

جهت رزرو وقت جلسه مشاوره رایگان، می‌توانید از طریق بخش مشاوره وب‌سایت اقدام فرمایید.

nec dapibus massa non eleifend risus sed et,