رفتن به محتوای اصلی

حمایت‌های مالیاتی، گمرکی و تسهیلات شرکت های دانش بنیان

تسهیلات شرکت های دانش بنیان

حمایت‌های مالیاتی و گمرکی و تسهیلات شرکت های دانش بنیان

بالغ‌بر ۱۱۰ عنوان حمایت امروزه از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با همکاری سایر دستگاه‌ها از مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد. می‌خواهیم به بررسی حمایت‌های مالیاتی و گمرکی بپردازیم.

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از پرداخت مالیات ناشی از درآمد فروش کالا و خدمات معاف باشند.

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از پرداخت حقوق گمرکی و عوارض مربوط به واردات مرتبط با فعالیت‌های دانش‌بنیان معاف باشند.

شرکت های متقاضی برای بهره‌مندی از این قوانین باید به سامانه reg.daneshbonyan.ir مراجعه نموده و اطلاعات لازم را ارسال کنند.

معافیت از پرداخت مالیات ۴ درصد علی‌الحساب بر واردات.

 شرکت‌های متقاضی باید به سامانه wms.ir مراجعه نمایند.

مشاوره

در حوزه‌های گمرکی، مالیاتی، بررسی اسناد شرکت و حضور در جلسات هیئت‌های حل اختلاف به‌عنوان نماینده شرکت و پرداخت ۵۰% از هزینه‌های انجام امور مالی و حسابداری تا سقف ۵ میلیون تومان برای شرکت‌هایی با درآمد کمتر از ۱۰ میلیارد تومان.

شرکت‌ها برای ثبت درخواست خود باید به آدرس bizservices.ir مراجعه کنند.

تسهیل امور گمرکی

نظیر هدایت کالا در مسیر سبز، تعیین ماهیت کالا، ترخیص باکارت بازرگانی موقت و ترخیص پته گمرکی (پته‌ی گمرکی چیست؟) که شرکت ها برای استفاده از تسهیلات، باید به سامانه crm.daneshbonyan.ir مراجعه کنند.

بهره‌مندی از امتیازاتی نظیر ورود موقت (ورود موقت چیست؟) مواد اولیه و کالاهای موردنیاز در تولید و همچنین معرفی شرکت‌های دارای تعاملات گمرکی قابل‌توجه به‌عنوان فعال مجاز اقتصادی (تسهیلات ۱۸ گانه گمرک برای فعالان مجاز اقتصادی) به گمرک جهت بهره‌مندی از مزیت‌های مربوطه.

شرکت‌های متقاضی باید درخواست خود را به‌صورت مکتوب به دبیرخانه کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان ارسال نمایند.

همچنین برای شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری معافیت‌های مالیاتی دیگر نظیر مالیات در حقوق، روال قانونی و دیگر تسهیلات شرکت های دانش بنیان نیز وجود دارد.

 

گروه مهندسی آتین مدیکال، با تکیه بر تجربه و تخصص اعضای خود آماده است علاقه‌مندان به ورود به فضای تولید تجهیزات حوزه سلامت را راهنمایی و تجربیات و دانش خود را در اختیار آنان قرار دهد.

جهت رزرو وقت جلسه مشاوره رایگان، می‌توانید از طریق بخش مشاوره وب‌سایت اقدام فرمایید.

 

ut elementum libero eget adipiscing at