رفتن به محتوای اصلی

اعتبار اسنادی (LC) چیست؟

اعتبار اسنادی

LC یا اعتبار اسنادی روشی است برای پرداخت وجوه معاملات در تجارت‌های بین‌المللی. در این روش پول‌ها به‌واسطه شخص ثالثی که معمولاً بانک است پرداخت می‌شود.

در عرف بانکی ایران (Letter of credit (LC را اعتبار اسنادی می‌نامند. این اصطلاح معمولاً در خریدوفروش‌های بین‌المللی مورداستفاده قرار می‌گیرد که البته امروزه با توجه به شرایط تحریم، محدود به معاملات داخل کشور شده است؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم که اعتبار اسنادی تعهدی از بانک است که به خریدار و فروشنده داده می‌شود. این تعهد شامل این است که میزان پرداختی خریدار به فروشنده به‌موقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید. هرگاه که خریدار قادر به پرداخت مبلغ خرید نباشد، بانک موظف است باقیمانده یا تمام مبلغ خرید را بپردازد. بانک همچنین به نیابت از خریدار که نگهدارنده اعتبارات اسنادی است تا زمان دریافت تأییدیه که کالاهای خریداری‌شده حمل شده‌اند وجه را پرداخت نخواهد کرد. در فرآیند شروع به تولید تجهیزات پزشکی در ایران استفاده از LC در انجام برخی معاملات می‌تواند مفید باشد. دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

 

گروه مهندسی آتین مدیکال آمادگی دارد به‌صورت تخصصی تحقیقات بازار مرتبط با تولید و یا واردات کلیه تجهیزات حوزه سلامت را انجام دهد. چنانچه علاقه‌مند به برگزاری جلسه مشاوره رایگان در این مورد هستید، از بخش مشاوره سایت نسبت به رزرو وقت اقدام نمایید.

ante. risus. efficitur. accumsan lectus velit,